fredag 20 februari 2015

Ljumma vindar

Ja, vi kom iväg! En dryg vecka har vi vart i Thailand. Underbart varmt, stor pool, varmt hav, stränder, dykning för familjen. Som vi planerade och hoppades! 

Inte utan ansträngning måste jag dock säga. Men vill inte tänka på eller skriv det jobbiga som överskuggar mina dagar. Svag blir man av konstant illamående och utan mat kan man väl sammanfatta det hele...och aldrig har väl någon utnyttjat halvpension/all inclusive så dåligt som jag gör...

Det händer små incidenter... Pga en fyrverkeripjäs igår blev vi idag uppgraderade till "all inclusive" resten av vistelsen plus en ny skjorta...! Allt gick dock bra.

Dykkursen blev succe! Nu har vi tre PADI "open water"-certifierade familjemedlemmar som dessutom sett haj, havssköldpadda, lejonfisk, o massa andra vackra firrar. Stolta är de och de fick verkligen jobba för att klara proven!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Åsa, det var gott att läsa. Njut dagarna där nede. Hälsa alla. Kram från Hanne o Björn.

Anonym sa...

Vad härligt att ni kom iväg!!!!! Stor kram Katarina

Pia sa...

Ååååhh vad glad jag är över dessa rader!! Krama hela härliga gänget från oss - och vi ses på onsdag 💕😊👍! Kram Pia

Anonym sa...

Helt underbart Åsa!
Njut och hoppas ni få har det fortsatt härligt.
Kram Anneli

Unknown sa...

Så underbart att ni kom iväg!
Stor kram från Stina.

Anonym sa...

Hej Åsa och familjen!

Vad roligt att höra att du kunde följa till Thailand och att du kan njuta av att se de dina skina i kapp med solen. Fantastiskt bra jobbat med PADIN. Det är ju inte bara att hoppa ner i djupet liksom… Det är en fantastisk värld därnere och en helt annan upplevelse än att "bara" snorkla. Må det bästa du och ni kan resten av resan och sedan välkomna hem!
Stor kram från Anna-Kari
Hälsa Klara och Nils grattis till "dykarcertet".

Tove Västibacken sa...

Härligt att läsa!

Anonym sa...

Längtat efter detta livstecken! Modiga du som vågade åka, du är min hjälte! Många kramar!
Kari-Mette

Anonym sa...

Låter helt underbart att dyka. Vill gärna höra mer om fyrverkerierna.
// Josephine

Pernilla sa...

Hej Åsa! Vad underbart att ni kunde komma iväg till Thailand! Hoppas du kan visa några bilder sen. Vilka modiga barn, som tagit dykarcertifikat. Jag har funderat på det länge men är nog lite för feg. Är så himla oteknisk :-)...
Antar att ni är lite nyfikna på VM-tävlingarna här hemma också?
STOR, STOR kram och hälsa hela familjen från Pernilla, Sergio, Simon och Anton

Anonym sa...

Härligt Åsa, super!!! kram från Agneta uppe i backarna

Unknown sa...

Fantastiskt! Goa fina du! <3

Sara Wiman sa...

Det är helt fantastiskt! Jag ser er framför mig. Och vad är väl ett VM-guld i jämförelse? Bamsekram från Sara.
ps.Hälsa till Pia också :). Har inte sett någon av er på TV än.

Asaersa sa...

Åsa Ersson gick bort den 10/3 kl 17.05. Hon somnade stiila in i hemmet med sin familj utan smärtor. Det är med stor sorg och saknad vi nu skiljts från vår mamma och fru men även en viss lättnad över att hon slipper lida mer. Kom ihåg henne med de ljusa minnen hon skapat på sin väg genom livet. - Du var här, du var nära hos oss en stund på jorden -
Denna blogg stängs efter Åsas begravning den 27/3
Lev väl, Lars-Olof Ersson

Anonym sa...

Det är med stor sorg jag läser att Åsa har somnat in. Hon gjorde ett starkt intryck på mig när hon höll ett invigningstal på UCC. Jag beklagar verkligen att ni inte får ha henne vid er sida! Vilken genuin, hängiven och stark människa! Många styrkekramar till er, hennes man och barn! // Millan

Anonym sa...

Saknar ord! Har varit inne så ofta här på sistone för att få höra mer om er resa, nu förstår jag varför det varit tyst på bloggen, beklagar verkligen er sorg❤️

Unknown sa...

Åsas kärlek, ärlighet och klokhet lever vidare i oss alla som fått glädjen att möta henne. Hon gav mig så mycket mod, vänlighet och hopp. Jag sänder mina allra varmaste tankar till er i Åsas fina familj. All kärlek!

tove Västibacken sa...

Åsa gav mig tro på mig själv och inriktning i inledningen av min yrkeskarriär. Många varma tankar till er som blir lämnade kvar.